Forbrugermagasinet er uafhængigt og læserorienteret. Vores indhold indeholder reklamelinks og gratis for alle.

Sundhed

De Bedste Crosstrainer Tilbud

Vi ved alle, at motion er nødvendigt, hvis vi vil holde os sunde og stærke livet igennem. Det er dog ikke alle, der har tid eller overskud til at tage ned i fitnesscentret flere gange i ugen. I så fald kan det være, du bør overveje at rykke træningen hjem til dig selv. Med en crosstrainer i stuen kan du hurtigt få trænet hele kroppen igennem. Herunder guider vi dig til 2 gode crosstrainere på tilbud, som alle klarer sig godt i tests og brugeranmeldelser. Samtidig kan du blive klogere på, hvad du bør være opmærksom på, før du køber. Vi har opdelt dem i budget valget og pro valget.


Pro valget: Sole E35 Bluetooth Crosstrainer tilbud

✅ Vurderet til bedste køb i USA
✅ Topscorer hos svenske Bäst-i-test.se
✅ Anbefalet af Topfitnessmag.com

crosstrainer-sole-e35-god

Hvis du ikke har et ubegrænset budget, er crosstraineren her et godt alternativ. Sole E35 er en testvindende crosstrainer, og det med god grund. Her får du nemlig en smart og utrolig funktionel model, der vil gøre den daglige motion til en leg. Maskinen har indbygget bluetooth. Det gør det muligt at overføre din træningsdata til din smartphone eller tablet. Dermed kan du altid følge med i din udvikling. Du indstiller nemt modstandsniveauet på håndtagene. Samtidig kan du også selv vælge vinklen på rampen, som kan varieres fra 0-30 grader. Du kan altså tilpasse maskinen efter dine personlige behov, så du får den bedst mulige træning.

💡 Specifikationer:

  •  🔺Træningsprogrammer: 10
  •  🔺Modstandsniveauer: 20
  •  🔺Skridtlængde: 50 cm
  •  🔺Længde: 209 cm
  •  🔺Bredde: 82 cm
  •  🔺Højde: 171 cm
  •  🔺Vægt: 111 kg
  •  🔺Vægt svinghjul: 11,3 kg
  •  🔺Maks personvægt: 150 kg

Tilbud hos Ablica


Budget valget: Toorx ERX-100 Crosstrainer tilbud

✅ God til prisen
✅ Mange gode brugeranmeldelser

motionscykel budget

Drømmer du om at komme i bedre form? Så er du et skridt nærmere dit mål med denne crosstrainer i hjemmet. Her får du masser af kvalitet og funktionalitet til en rimelig pris. Du vælger nemt mellem de hele 12 forskellige træningsprogrammer på det smarte LCD-display. Via håndtaget kan du følge med i din puls under din træning. Samtidig får du et behageligt og ergonomisk tråd på grund af fodpedalernes udformningen med en lille hældning på 2 grader. Her få du nemlig meget kvalitet i en lavere prisklasse. Den har blandt andet et svinghjul på hele 17 kg. Det er faktisk en del mere end langt dyrere modeller. Maskinen er stabil og nem at anvende. Via displayet kan du følge med i alt fra din puls til kalorieforbrug, tid og distance. Du kan endda vælge mellem hele 12 forskellige programmer alt efter dit niveau.

💡 Specifikationer:

  • 🔺Træningsprogrammer: 12
  • 🔺Modstandsniveauer: 16
  • 🔺Skridtlængde: 38 cm
  • 🔺Længde: 148cm
  • 🔺Bredde: 60cm
  • 🔺højde: 160cm
  • 🔺Vægt: 52kg
  • 🔺Vægt svinghjul: 14 kg

Tilbud hos Aplus


🏃 Hvad er en crosstrainer?

Crosstraineren er uden tvivl en af de mest populære træningsmaskiner på markedet. Her kan alle nemlig være med, uanset hvor god form man er i. Samtidig sikrer maskinen en god og grundig træning af hele kroppen. Men hvad er en crosstrainer egentligt? Grundlæggende kan man kalde en crosstrainer for en krydsning mellem en løbemaskine, en kondicykel og en stepmaskine. Her er tale om en stationær maskine, der effektivt træner både over- og underkroppen. Samtidig er den også meget skånsom for leddene.

Crosstraineren så første gang dagens lys i 1990’erne og har siden taget fitnesscentrene med storm. Rigtig mange forbrugere har også valgt at lade maskinen flytte ind hjemme hos dem selv. Generelt findes der tre forskellige typer crosstrainer. Forskellen på dem er selve motorens placering. Den originale type crosstrainer var baghjulsdrevet. Sidenhen er mange producenter begyndt at lave maskinerne, hvor svinghjulet sidder foran. Helt nye modeller har rykket motoren ind på midten. Det er dog en smags sag, hvad man foretrækker.

crosstrainer-hvad-er


ℹ Sådan vælger du den rette crosstrainer

Der er flere faktorer, du skal overveje, før du investerer i et crosstrainer tilbud. Dermed er du nemlig sikker på at få en maskine, der matcher dine behov og ikke mindst dit budget. Herunder guider vi dig til nogle af de vigtigste ting, du skal holde øje med.

Skridtlængde

Det er meget forskelligt, hvor lang skridtlængden er på de forskellige maskiner. Her bør du vælge ud efter din egen højde. Jo højere du selv er, des længere bør skridtlængden også være. Generelt er det oftest en fordel med en så lang skridtlængde som muligt. Den kan med andre ord ikke blive for lang, mens den dog godt kan blive for kort og dermed hæmme din træning. Det vil nemlig komme til at føles unaturligt, hvis du skal tage alt for korte trin. Den mindst mulige skridtlængde er typisk omkring 32-39 cm, mens en stor skridtlængde lægger over 50 cm. En stor skridtlænge er dog ofte også dyrere og kræver en del plads. En god middelvej er derfor en skridtlængde på 40 cm, som passer til de fleste forbrugere.

Bagdrevet eller fordrevet model?

Når du er på udkig efter crosstrainere på tilbud vil du opleve, at nogle har motoren siddende foran, mens andre har den bagved. Den store forskel på de to typer er selve trådet, som føles forskelligt. En bagdrevet crosstrainer giver en bevægelse, der minder om cykling. Her er skridtlængden sjældent mere end 40 cm. Trådet på de fordrevne modeller er derimod mere som langrend eller almindelig løb. Her er skridtlængden derfor også længere. Frontdrevne modeller er uden tvivl mest populære, og det er også dem, du finder i de professionelle centre.

Funktioner

For mange vil det være afgørende, at crosstrainere har en række smarte funktioner, der kan hjælpe træningen på vej. Her skal du blandt andet se efter, hvor mange indbyggede træningsprogrammer du får med i købet. Samtidig kan det være værd at undersøge, om der er mulighed for at tilkoble maskinen til bluetooth. Dermed kan du nemlig dele dine fremskridt via din smartphone eller tablet. Generelt er det også afgørende, at du kan følge med i alt fra puls til distancer og tid på displayet. Dermed kan du nemlig se, om du løbende udvikler dig.

Modstandsniveauer

Det er altid en fordel at vælge en maskine med så mange modstandsniveauer som muligt. Dermed har du nemlig mulighed for at stige i små intervaller ad gangen. Hvis der ikke er særligt mange niveauer, bliver du nødt til at øge belastningen meget fra trin til trin. Det er bedre for din kondition at kunne øge belastningen langsomt men sikkert. Derfor bør maskinen som minimum have mellem 16-32 niveauer.

crosstrainer tilbud


 5 fejl du skal undgå på crosstraineren

Crosstraineren er en favorit hos mange motionister. Her får du nemlig trænet både arme, baller og lår. Der er desværre bare rigtig mange, der bruger maskinen forkert. Det kan hæmme resultatet af træningen. Hvis du vil have mest muligt ud af din træning, kan du her læse mere om de 5 klassiske fejl, du bør undgå at begå. Det er træningsekspert Morten Zacho, der er kommet med de gode råd til ALT.dk.

  1. Ensformigt niveau

    Du mindsker udbyttet af din træning, hvis du kører i det samme tempo hele tiden. Her er intervaltræning meget bedre. Dermed får du nemlig mulighed for at træne med høj intensitet i længere tid uden at køre død, fordi du skifter niveauet løbende. Skift mellem høj og lav belastning i nogle minutter ad gangen. Husk dog altid at presse dig selv, så meget som muligt.

  2. Armene skal i sving

    En crosstrainer er bygget til både at aktivere arme og ben. Derfor er det afgørende, at du sørger for at få sving i armene også, så de også trækker og skubber dig frem. Du skal altså undgå at lade dem hvile på håndtagene, så det kun er dine ben, der arbejder hårdt. Du får også hurtigere pulsen op og øger fedtforbrændingen, når armene er med.

  3. Lav lange bevægelser

    På en crosstrainer kan man oftest selv vælge, hvor store eller små bevægelser man laver. Det er dog altid mere gavnligt at lave lange bevægelser end små. Dermed får musklerne nemlig lov til at arbejde i deres fulde længde. Faktisk gør det også, at du kan træne i længere tid, før du bliver træt. Du syrer nemlig hurtigere til med små bevægelser.

  4. Hæng ikke på maskinen

    Mange motionister kan have tendens til at hvile kroppen på maskinen, når de træner. Det sker ved at læne sig ind over håndtagene og maskinen. Dermed fjernes vægten fra benene, og det gør træningen lettere og mindre effektiv. Du skal altså sørge for at holde dig rank, så du selv bærer hele din kropsvægt.

  5. Husk at anstrenge dig

    Med en crosstrainer bestemmer du selv, hvor meget kraft du ligger i. Dermed kan man hurtigt komme til at gå ned i intensitet og stå og hygge sig lidt. Derfor gælder det om at hanke op i sig selv, så man giver alt, hvad man kan.

crosstrainer hvilken


👍🏻Fordele ved træning på crosstrainer

Der er rigtig mange fordele ved at klare motionen på en crosstrainer. Det kan du læse mere om herunder.

Ideel til vægttab

Drømmer du om at smide et par overflødige kilo? Så skal du have gang i effektiv træning. Her er crosstraineren et godt sted at starte, da det er en nem og overskuelig træningsform. Her får du en rigtig god konditionstræning, som hurtigt kan forbrænde en masse kalorier. Du forbrænder naturligvis mest, hvis ud kan holde en høj intensitet i så lang tid som muligt. Typisk vil en person med en almindelig vægt kunne forbrænde omkring 300 kalorier på 30 minutter.

Godt for kredsløbet

Konditionstræning kaldes ofte også for kredsløbstræning. Det er nemlig denne type motion, der styrker din udholdenhed og dermed dit hjerte. Det sker gennem aktivering af de store muskelgrupper ved høj frekvens af en vis varighed. Ved at styrke dit hjerte, øges mængden af blod, som det kan pumpe rundt i kroppen ved hvert slag. Dermed kommer der mere ilt til dine muskler og organer. Det vil også have en positiv effekt på dit blodtryk.

Skånsom mod kroppen

Motionsformer som løb kan være enormt hårde for kroppen. Ved hver skridt kommer der stød op igennem kroppen og knæene belastes betydeligt. Her er crosstraineren et godt alternativ. Her en nemlig tale om en skånsom træningsform, som alle derfor kan dyrke. Det skyldes, at dine fødder har berøring med pedalerne hele tiden, hvilket mindsker belastningen. Derfor bruges maskinen ofte også til genoptræning, hvis man har haft skader i leddene.

Skriv en kommentar

2 − 2 =