Forbrugerliv

Sådan håndtere din virksomhed kundeservice mest effektivt

god kundeservice

kundeserviceGod kundeservice er nøglen til enhver virksomheds succes. Uden effektiv kommunikation og support til kunderne er det nemlig svært at skabe tillid, troværdighed og dermed loyale kunder, som i sidste ende giver profit. Det kræver dog de helt rigtige værktøjer, hvis din virksomhed skal kunne yde optimal kundeservice. I dag er der heldigvis rig mulighed for at få hjælp fra smarte teknologiske løsninger, der kan forbedre, effektivisere og automatisere din kundeservice mest muligt. En af de førende inden for software-løsninger til fremragende kundeservice er syspeople.dk, som forstår hvordan du nemt og intuitivt kan forbedre alle parametre indenfor Service Management. De har produkterne til at skabe succes for din virksomhed i dag.

Tilbyd god kundeservice uden besvær

Men hvor starter du så, hvis du gerne vil forbedre din kommunikation, svartider og konfliktløsning med kunderne bedst muligt? Med en komplet software-løsning som ServiceNow fra syspeople.dk, er du godt på vej. Her får du alle de værktøjer, der skal til, for at effektivisere kundeservicen og optimere både drift og support på din virksomheds IT-platform. Værktøjet er ideelt til at styre alle serviceses, der er målrettet mod dine kunder. ServiceNow kan dog også hjælpe dig på en lang række andre områder såsom sikkerhed, HR services, IT Operations Management og meget mere. Dermed får du altså en komplet løsning, som kan optimere din platform på alle parametre – ikke blot kundeservicen.

kundeservice_mandVejen til loyale kunder

Uanset om du investerer i en digital løsning til at forbedre din kundeservice eller ej, bør du altid være opmærksom på, om din virksomhed gør, hvad den kan for at skabe tilfredse kunder. Det er nemt blot at følge de samme procedurer som altid, men måske er der behov for at gå nogle af dem efter i sømmene, så kunderne i højere grad kommer tilbage til din virksomhed fremfor konkurrenterne. Et vigtigt parameter, som kunderne i høj grad bedømmer en virksomhed på, er dens svartider. Tålmodigheden er lav hos de fleste forbrugere, og derfor gælder det om at have ressourcerne til altid at svare på opkald, mails, chatbeskeder og sociale medier på så kort tid som overhovedet muligt. Ellers er kunden hurtigt videre til næste udbyder. Det handler dog ikke kun om at svare hurtigt. Hvordan du svarer og generelt kommunikerer med kunden har også stor betydning. Det gælder altid om at være så klar og tydelig i spyttet, så kunden føler sig i gode og trygge hænder. Sørg altid for at præsentere dig ordentligt, så båndet knyttes fra samtalens start, og lyt grundigt til kundens forespørgsel eller problem, så I sammen kan finde frem til den bedste løsning. Hvis konflikter opstår mellem dig og kunden – og det er næsten umuligt at undgå, når man har med kundeservice at gøre, er det afgørende, at virksomheden har redskaberne til at løse konflikten så elegant og professionelt som muligt, så kunden ikke mistes i processen.

servicenow-kundeservice-software

ServiceNow gør det langt nemmere at håndtere kundeservice.

Tag hånd om kunderne selv med eget software

I det seneste par år er det blevet en populær løsning for flere globale virksomheder at outsource services som eksempelvis kundeservice til eksterne partnere. Selvom det kan virke fristende at hoppe med på vognen og få kompetente partnere til at stå for den del af din platform, tyder alt forskning på, at der er langt mere at vinde ved selv at tage hånd om din kundeservice. En analyse foretaget af Deloitte i 2014 blandt 157 globale virksomheder viser, at halvdelen af virksomhederne oplevede, at deres service blev forringet af outsourcing. Der er altså god grund til selv at holde fast i kundeservicen. Heldigvis bliver den opgave langt nemmere med løsninger som ServiceNow fra syspeople.dk, der sikrer dig optimal kundeservice på ingen tid.

Læg en kommentar