Forbrugermagasinet er uafhængigt og læser orienteret. Vores indhold er kommissionsbaseret og gratis for alle.
Artikler

Bedste Romaskine Tilbud

romaskine tilbud
find bedste romaskine tilbud her i nyheden

Kniber det med at få tid til motion i din travle hverdag? Så kan en god løsning være at lade en romaskine flytte ind hjemme hos dig. Med en romaskine kan du nemlig klare en effektiv helkropstræning på ganske få minutter. Dermed slipper du helt for at slå vejen forbi fitnesscentret. Herunder guider vi dig til gode romaskiner, som alle har fået gode brugeranmeldelser.


Pro tilbud: Masterfit TP900 Romaskine tilbud  

✅Mange gode brugeranmeldelser

Masterfit-TP900-romaskine-tilbud

Romaskinen her sikrer dig en god træning til en fornuftig pris. Du kan altså få den kvalitet, du ellers kun finder i fitnesscentret, hjemme i din egen stue. Maskinen har hele 9 modstandsniveauer. Dermed kan du selv skrue op og ned for belastningen efter behov. På displayet kan du opsætte dine mål for træningen. Her kan du eksempelvis vælge ønsket afstand, kalorieforbrug og tid. Der er også plads til at placere din smartphone på romaskinen, hvis ud vil underholdes under træningen

💡 Specifikationer:

  • 🔺Maks personvægt: 150 kg
  • 🔺Vægt: 40 kg
  • 🔺Modstandsniveauer: 9 stk.
  • 🔺Længde: 240 cm
  • 🔺Bredde: 62 cm
  • 🔺Højde: 90 cm

FØRPRIS: 8.999 kr.
TILBUD 5.999,- kr. hos Abilicaonline.dk

Til butik


Budget tilbud: Abilica WinRower 2.0

✅Mange gode brugeranmeldelser

romaskine-tilbud-winrower

Abilica har her lavet en romaskine, der både er robust og kraftfuld. Der med andre ord garanti for en effektiv træning med denne model hjemme i stuen. Maskinen har et display der er let af aflæse og betjene. Her vælger du nemt mellem de hele 12 forskellige træningsprogrammer og 16 modstandsniveauer. Uanset om du er nybegynder eller øvet roer, kan du altså få masser af gavn af romaskinen her.

💡Specifikationer:

  • 🔺Maks personvægt: 130 kg
  • 🔺Vægt: 33 kg
  • 🔺Modstandsniveauer: 16 stk.
  • 🔺Træningsprogrammer: 12 stk.
  • 🔺Længde: 225 cm
  • 🔺Bredde: 51 cm
  • 🔺Højde: 98 cm

FØRPRIS: 5.995 kr.
TILBUD 3.995,- kr. hos Abilicaonline.dk

Til butik


🚣Derfor er roning god træning

Hvis du nogensinde har siddet på en romaskine, ved du også, at der ikke går lang tid, før sveden pibler frem. Her er nemlig tale om en utrolig effektiv træningsform. Derfor er det også en favorit blandt mange motionister. Men hvad er fordelen egentlig ved at ro? Og hvorfor er det så godt for kroppen? Det kan du blive klogere på herunder.

Træn hele kroppen

Den store fordel ved romaskinen er, at den træner hele kroppen på én gang. Du aktiverer både arme, ben, baller, maven og ryggen, og opnår derfor en effektiv helkropstræning. Dermed opbygger på både din muskelmasse, mens du forbedrer din kondition og din udholdenhed.

Vejen til vægttab

En romaskine er vejen til god konditionstræning, hvor du har både over- og underkrop i aktivitet samtidig. Dermed sættes dit energiforbrug i vejret, og du kan forbrænde en masse kalorier på kort tid. Det er dog ikke kun kalorieforbrændingen, der kan give dig et vægttab. Roning giver også en solidt boost af dit stofskifte. Den intensive træning kan altså forhøje dit hvileestofskifte markant, og det er en fordel, hvis du vil smide et par kilo.

Skånsom træning

Intensiv træning kan belaste kroppen markant, hvis du ikke passer på. Særligt løb kan være hårdt for kroppen på grund af de konstante stød, når du rammer jorden. Her er roning langt mere skånsom mod dine led.

⚠Undgå disse 5 fejl på romaskinen

Det kan hæmme dine fremskridt og forårsage alvorlige skader, hvis du ikke bruger træningsmaskiner ordentligt.Det kan du dog undgå ved at læse med her. Træningseksperten Morten Zacho har nemlig til ALT.dk opstillet fem klassiske fejl på romaskinen, som du skal undgå.

  1. Du læner dig ikke tilbage i slutningen af tag

    Hvis du bliver siddende lodret i det sidste stykke af dit tag, får du ikke fuld udbytte af din træning. Du skal derfor sørge for at læne ryggen en smule tilbage, mens du bøjer dine arme helt.

  2. Du bevæger ben og arme samtidig

    Teknikken er helt afgørende, når det gælder roning. Mange begår den fejl, at de bevæger ben og arme samtidig. Hvis du vil ro korrekt, skal du trykke hårdt igennem med benene og holde armene udstrakt. Armene skal nemlig først bøjes til sidst. Hvis du bøjer armene for tidligt, skal de tage imod alt det, som dine ben laver. Dermed kører du hurtigt træt.

  3. Du skubber sædet for meget bagud

    Det er også en klassisk fejl at komme til at strække benene og skubbe numsen bagud, men glemme at trække håndtagene tilbage i samme tag. Dermed får man ingen træning i benene. Du træner nemlig kun ryggen og dine arme. Hovedreglen er, at når du strækker benene, skal håndtaget følge med.

  4. Du rør med for høj belastning

    Du kan selv bestemme belastningen på en romaskine, og det er bestemt ikke ligegyldigt, hvilket niveau du vælger. Mange kommer nemlig til at starte for hårdt ud, og dermed syrer musklerne til hurtigt. Det er bedre at starte med lidt lavere belastning og så øge intensiteten løbende.

  5. Du runder i ryggen

    Det er nemt at få en dårlig holdning, når man ror. Man læner sig jo frem for at tage et tag, men det er altså afgørende, at man ikke runder i ryggen. Det kan nemlig føre til skader og smerter, der kan sætte din træning på pause. Derfor skal du altid sidde på spidsen af ballerne med ret ryg.

ℹHvilken type romaskine skal jeg vælge?

Grundlæggende findes der tre forskellige typer romaskiner. Du kan vælge mellem romaskiner med magnetisk modstand, luftmodstand og vandmodstand.Herunder kan du læse mere om, hvordan de adskiller sig fra hinanden. Dermed kan du finde ud af, hvilken type der bedst matcher dit behov.

Magnetisk modstand

Denne type romaskine styrer sin modstand ved hjælp fra en elektromagnet, som danner en bremse på svinghjulet. Her er tale om den mest støjsvage type romaskine. Modstanden er dog konstant, og det føles derfor ikke naturligt i forholdt til at ro på vandet, hvor modstanden jo svinger.

Luftmodstand

Her gives modstanden i håndtaget, da der er påsat små vinger på svinghjulet. Modstanden stiger altså i takt med, at svinghjulets hastighed stiger. Her får du en behagelig og realistisk ro-oplevelse.

Vandmodstand

Hvis du vil have en oplevelse, der minder mest muligt om at ro på vandet, skal du vælge vandmodstand. Denne modstand skabes gennem en åre, der bevæger sig i en lukket tank med vand. Her er dog også tale om den dyreste type romaskine, hvorfor man sjældent ser den.

🧽Sådan vedligeholder du din romaskine

Uanset om du har et løbebånd, en kondicykel eller en romaskine derhjemme, skal udstyret vedligeholdes løbende. Ellers kan du ikke forvente, at maskinerne yder optimalt.Hver gang du har brugt din romaskine, skal du naturligvis tørre den af for sved. Derudover skal du løbende kontrollere bremseenheden og kabeltrækket. Du skal også sørge for at rense skinnen og smøre rullerne under sædet efter behov.

💡Inspiration til træningspas på romaskinen

Mangler du inspiration til, hvordan du kan få en god og effektiv træning på romaskinen? Så skal du læse med herunder. Træningsmagasinet iform.dk har nemlig lavet et træningsprogram, som du kan klare på bare 10 minutter. Hvis du giver dig fuldt ud, kan du altså på ingen tid få sved på panden og gang i hele kroppen. Hvis du følger programmet, sætter du gang i alle de store muskelgrupper, mens du får sund motion for kredsløbet.

Program – 10 minutter

  • 1 minut: Moderat arbejde
  • 4 x 30 sekunder: Hårdt arbejde
  • Hold pause i 30 sekunder efter hvert interval
  • 1 minut: Moderat arbejde
  • 4 x 30 sekunder: Hårdt arbejde
  • Hold pause i 30 sekunder efter hvert interval

Sådan gør du:

  • Når du skal arbejde hårdt, skal du ro for fuld gas i 30 sekunder. Du skal altså presse dig selv til det yderste.
  • I pausen skal du sørge for at få vejret uden at din puls falder helt ned.
  • Du kan også bruge programmet på løbebåndet, kondicyklen eller crosstraineren.

2 kommentarer

  • Hej tror i en autoriseret elektriker som mig, kan benytte sig af tilbudet? og hvis der skulle stå en ved kontoret hvad ville i så anbefale?

    • Forbrugermagasinet siger:

      Hej Magnus,
      Virkelig god idé at have en romaskine på kontoret! Sund og hurtig træning når det stillesidende arbejde bliver for meget.

      Vi ville anbefale vores pro valg i artiklen. Med denne model er der mulighed for at skille romaskinen ad på midten og dele den i to. Det giver nem og praktisk opbevaring, hvis du gerne vil pakke den lidt ned på kontoret til tider.

      Mvh.
      Theis

Skriv en kommentar

four × four =